Hur gör man om man behöver akut tandvård i Norrköping?

Ibland har man så ont i en tand eller i munhålan att man behöver akut tandvård. Det finns tandläkare i Norrköping som har akuttider utlagda på sina hemsidor. Men man kan även ringa och boka tid.

En olycka eller att man ramlar och får ett kraftigt slag mot munnen och tänderna, kan innebära att man behöver uppsöka en tandläkare akut. Men också tandvärk och inflammationer i tandköttet kan kräva akut tandvård. Att uppsöka en tandläkare akut behöver inte nödvändigtvis kosta mer. Vid ett akut tandläkarbesök gör man först en undersökning och i vissa fall tas även röntgenbilder. Är det ett problem som är enkelt att åtgärda kan tandläkaren ofta göra detta med en gång. Men är det en större skada som kräver en mer omfattande behandling, får man många gånger i stället komma tillbaka vid ett senare tillfälle.

Det går att boka akut tandvård via telefon och på nätet

Det är viktigt att man går till tandläkaren med en gång om man har varit med om en olycka och har besvär i munhålan och tänderna. Annars kan man råka ut för komplikationer och svår smärta. Det finns flera tandläkare som erbjuder akut tandvård i Norrköping. Många av dem har bra hemsidor där man enkelt kan se om det finns några lediga akuttider, vilka man också kan boka direkt på sidan. Men man kan också ringa och fråga. Skulle det inte finnas någon ledig akuttid brukar tandläkaren kunna rekommendera någon annan klinik.

20 Mar 2022